Franciaországban, ha az ember kimegy a legkisebb városnak is a főterére, és megkérdezi az utca emberét tudja-e ki volt Coco Chanelazt feleli igen. Itthon a helyzet siralmas lenne.
Magyarországon, többek között a szocializmusnak köszönhetően nincs kultúrája a divatnak. Az emberek öltöznek persze, de hatalmas százalékuk pusztán funkcionális szempontoktól vezérelve, nem pedig azért, hogy kifejezzék a személyiségüket.
„Annyit érsz, amennyiért eladod magad” tartja az egyik HR-es barátom. Már pedig a jól kiválasztott ruházat, egy jó imidzs eladhatóvá teszi az embert.
A probléma szálai a média kezében futnak össze. A roppant satuban sínylődő magyar divatélet nem tehet semmit addig, míg a média el nem kezd foglalkozni a minőségi divatot képviselő emberekkel. Franciaországban rendszeres vendégük a TV társaságoknak a Vogue szerkesztőcsapata, a nemzet legnagyobb tervezői – Lagerfeldtől Gaultier-ig – és igyekszenek minél több összeállítást készíteni a divathetekről.
Itthon mi a helyzet? Az állami adók a Duna kivételével elkerülik a témát – bár a Duna Tv is jobban tenné… - ahol azonban megjelenik, ott olyan alantas, álszent és undorító módon foglalkoznak vele a szakmailag felkészületlen műsorvezető parasztok, hogy az embernek a gyomra forog tőle. A vendégek 3. osztályú sztájlisztok, ruhavarratónők és ruhavarrató„férfiak” akikre a tervező szó a szakmára nézve sértés. A divatheteket és trendeket kurvák ruhatárán keresztül mutatják be, amely funkciója az embert szexuális cikké változtatni.
Így aztán maximálisan érthető, hogy a dicső magyarság – aki megtanította Európát normálisan lovagolni és főzni – miért öltözik csürhe módjára és utasítja el a szakértői véleményt és gülled ki a szeme, amikor a Marie Claire oldalain valódi stílust lát.
Érthető, hogy miért jut mindenki eszébe a stylist szó kiejtése esetén egy olyan kretén, aki utazási ügynökből lett stájliszt - aki szorítókötésekkel „javít” a nők önbecsülésén.
Kivételesen a média egy normális anyagot hozott össze Zólyomi Zsoltról. Kivételesen.
Az ilyen adásokkal lehetne igazán okítani a magyar közönséget, megtanítani a minőségre, emelni a szellemi színvonalát.
Azonban főműsoridőben marad Maunika és Győzike. Amire igény van.
Nekünk pedig a Youtube, Mademoiselle Agnes legújabb kalandjaival.
(Hogy nekünk miért nincs egy ilyen belevaló asszonyunk?)
Jó Holnapot!
Az'Allürista
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése