A Chanelt időről időre újra kell szeretni. Szenvedélyesen, nagybetűsen gyönyörűen, úgy ahogyan azt ő teszi. Cruise kollekció, rövidfilm, Anna Mouglalis.
Anna Mouglalis, Clémence Poésy és Blake Lively
Alexa Chung , Jefferson Hack, Poppy Delevingne és Laura Bailey
Vanessa Paradis és Anna Mouglalis
Chanel Cruise 2012
Lagerfeld pasztellesen krémesre kavarta az őszi apokaliptikus, utcai sikkjét: Chanel nőjének időtlen és elkophatatlan eleganciáját éterien exkluzív elemekkel töltötte meg. Drágakövek, igazgyöngyök, gyémántok a Hotel du Cup Eden-Roc mesteri plázsán; a kifutón konszolidált sárgákkal, levendulákkal és bézzsel tört, fekete-fehér összeállítások, hibátlanul a francia riviérára szánt stílusban.
Lagerfeld Cruise bemutatójának színhelyéül a francia tengerpart egyik legintimebb és legfényűzőbb pontját, az Antibas-t választotta, annak is legexkluzívabb hotelét, melynek egészét egy évvel a bemutató előtt foglalt le, ahogyan fogalmazott „bármennyi ideig is tartson összehozni a bemutatót”. A kozmoszi luxusban fürdőző látogatók percek alatt Nizzába és Monacoba ugorhattak át egy gyors kávéra, vagy egy sorsfordító rulettra, ahogyan azt Kaiser Karl új rövidfilmjében, a „Tale by a Fiary”-ben is tetették az időben és vagyonban fürdőző szereplők.
A 80-as, 90-es években fénykorát élő Kristen McMenamy kétségtelenül feltámadt alkohol szagú elfeledettségéből - miután 2008-ban Riccardo Tisci a Givenchy kifutójára küldte festetlen ősz hajával, hatalmas megdöbbenést és sikert aratott. Szakértelmének és démoni bájának, valamint arrogáns arisztokrata kisugárzásának köszönhetően hamar visszatért a magazinok oldalaira is; immár szürkére festett hajjal vandálkodott a Vogue Paris-ban, olajtól szennyezett ezüstsirályt játszott a Vogue Italiában, megközelíthetetlen szomszédlányt az amerikai Vogue-ban.
„Színészi” képességeit tekintve megfelelő választás egy teátrális fúriaszerepre, a tehetős és magával mit kezdeni nem tudó sikkes riviérai dáma megelevenítésére. Impresszív, önző bestia.
Imádom, akár csak a meg- és kiismerhetetlen, elvágyódó Anna Mouglalis alakította testvérének karakterét, aki beleszeret egy kissé közhelyesen kapaszkodó illúzióba, amit az elmaradhatatlan Lagerfeld galeri oszlopos tagja, Freja Beha alakít. (Anna Mouglalis egyébként 2002-től szereplője minden Chanel rendezvénynek, amikor a márka parfümjét, majd táskáit, majd szépségápolási termékeit reklámozta. Görög-francia sármjának köszönhetően megkapta Coco szerepét a Chanel és Stravinszkij elképzelt szerelmét bemutató fikcióban, mely a Cannes-i Filmfesztivál zárófilmje volt 2009-ben.)
Kétségtelen, a huszonöt perces rövidfilmet Anna vívódása mozdítja előre, melyet Lagerfeld elsőszámú múzsája és rezonőre, Lady Amanda Harlech életbölcsességeivel egészít ki.
Babtiste és kíméletlenül helyes barátai elengedhetetlen kellékei a lagerfeldi szinematikának, annak a vágyakat ébresztő, romantikus és valótlanul tökéletes fotózásnak, ami a film egészét végigkíséri. Csodálatos, ragyogó, minden porcikájában a luxusról árulkodó képek, vágások, effektusok, drámai és kiszámítható fekete-fehérrel; a vártánál lényegesen kevesebb ripacs játékkal és tömény alkohol illattal.
Megigéző. Feledhetetlen. Újranézendő.
Salut,
Az’Allürista
2 megjegyzés:
A rovidfilmben miert vannak Tom Fordban a fiuk???
McMenamy napszemuvege is Ford...
Kolcsonos segnyalas?
Lagerfeld él-hal Fordért, szinte állandóan az ő öltönyeit hordja, ami nem is csoda: mi-nő-ség. Igaz nem tudom milyen személyesen, de amikor Ford a Guccinak tervezett a zakók a földön állva maradtak.
Megjegyzés küldése