Sikkről, stílusról - spiritusszal. Bio, Kontakt, Jegyzet, Fenomén, Objet de l'Obsession, C'est l'Allure.


2013/02/12

Kintsukuroi




MONTÁZS ÁLTALAM, KÉPEK FORRÁSA: TUMBLR.COM


A megszállottságom nem ma kezdődött. Valószínűleg akkor eshettem át a szűzkeresztségen, mikor ötévesen nagyanyám porcelánkészletét kicsempésztem a ház melletti sóderhalomba, hogy ott méret és forma szerint osztályozzam a folyami kavicsdarabokat; feketét és aprót a macskának, fehéret és szemeset a kutyának. A koncepcióra azóta sem jöttem rá (nyilván belterjes performansz-művészetről van szó, hiszen abban az időben sokat fetrengtem festékben), de egyértelműen ettől a pillanattól kezdve datálható a szerelmem a csészécskék, kancsócskák, kaniszterek és csuprok iránt.  
Most az elmúlt hetekben talált leggyönyörűbbeket válogattam össze, változatos keramikusok műhelyeiből. A legalsó tálkára ugyanakkor felhívnám a figyelmet: égszínkék repedéseit arannyal forrasztották össze, mely a japán KINTSUKUROI nevet viseli. A koncepció tótágasra állítja a közvélekedést, mely szerint a törött edény használhatatlan és értéktelen, hiszen arannyal (vagy éppen ezüsttel) javítva még értékesebbé válik, mint valaha. Ezek a keletiek… Rafkósan játszanak. És nem igazuk van?




Nincsenek megjegyzések: