Szívügy a hazai tehetség a divattervezésben is
Őszintén szólva, keresem azokat a témákat amik megérdemlik azt, hogy időt szakítsak a tálalásukra és még inkább, hogy TI időt szakítsatok az elolvasására - ezért is vagyok elbizonytalanodva, hogy mi is az ami titeket, Az'Allűr olvasóit igazán érdekli. Ha bármiféle javaslatotok lenne kérlek írjátok meg villanypostán az az.allur@gmail.com címre és ígérem igyekszem a kedvetekben járni.
Azonban az alábbi interjú, melyet a Marie Claire elegáns és kifinomult főszerkesztőjével készített a Just Creative Kommunikációs Ügynökség, úgy hiszem mindannyiunk számára érdekes lehet.
Salut,
Az'Allütista
LÁSZLÓ KRISZTINA, A MARIE CLAIRE FŐSZERKESZTŐJE |
A Marie Claire főszerkesztőjeként miért tartja fontosnak egy ilyen gála megszervezését?
A Marie Claire azon túl, hogy egy értékes és szórakoztató olvasmányokat tartalmazó lap, ízig-vérig divatmagazin. Ugyanúgy számon tartják szerte a világban, mint a Vogue, az ELLE vagy a Harper’s Bazar magazinokat. Az elsők között mutatja be a legújabb divattrendeket, jó tanácsokkal, praktikus ötletekkel szolgál az olvasóknak az öltözködés terén és nem utolsó sorban felkarolja és támogatja a fiatal tehetséges tervezőket. Lehetőséget nyújt számukra a bemutatkozásra a lap oldalain és évente egyszer a Fashion Days alkalmával a kifutón is. Ez a gála a lap divatmagazin jellegét erősíti, és a divat iránt érdeklődő olvasóink számára nyújt egy nagyszerű hétvégi programot.
Magyar ötlet alapján született a Marie Claire Fashion Days, vagy hagyománya van külföldön is?
Abszolút magyar ötlet alapján született meg ez az esemény. Más, külföldi kiadások is szerveznek divatbemutatókat, de ezek már ismert tervezők munkáit mutatják be. Magyarország Nyugat-Európához vagy az Egyesült Államokhoz képest még nagyon gyerekcipőben jár a hazai divat terén. A rendszerváltás előtt a divatszakmát mostohagyermekként kezelték, megszűntek a háború előtti tradíciók. Hiába voltak tehetséges tervezők, támogatás és lehetőség hiányában megrekedtek a hazai keretek között, nem tudták tovább képezni magukat, megmutatni a világnak, hogy mire képesek. Mára viszont felnőtt egy új tervező generáció, akik nyitott szemmel közlekednek a világban, bátrak és ügyesek, csak hiányzik számukra az anyagi támogatás. Azzal, hogy mi évente egyszer meghívjuk őket a Fashion Days-re, alkalmat kínálunk a legújabb kollekciójuk bemutatására. Nemcsak a nagyközönség számára, de a saját vásárlóiknak is, akiket elhívhatnak a rendezvényre. Mi így igyekszünk kereteinkhez képest támogatni őket, remélve, hogy néhány éven belül, már nem lesz szükségük a mi támogatásunkra. Sőt ők fogják támogatni, kinevelni a fiatalokat.
Egy magazin életében mit jelent egy saját esemény?
A mai világban az írott sajtónak ki kell lépnie a klasszikus lapkészítés keretei közül, ha életben szeretne maradni. Nagy hátránnyal indul az a magazin, amely nincs jelen az interneten és nincsenek saját rendezvényei. A Marie Claire Fashion Days lehetőséget ad az olvasóknak közelebb kerülni a lapkészítők világához, érezni, hogy ők is beletartoznak a Marie Claire nagy, nemzetközi családjába, hiszen ez a rendezvény nekik szól. Ilyenkor három napig „kényeztethetjük” őket, a divatbemutatók mellett egyéb programokat is szervezünk számukra. Nekünk lapkészítőknek is hasznos ez az esemény, lehetőség, hogy találkozzunk az olvasóinkkal, beszélgessünk velük, figyeljük őket, felmérjük az igényeiket. Rájuk gondolunk majd, amikor a jövőben készítjük lapunk újabb anyagait.
Szeretnénk, ha a nézők egy kellemes, programokban gazdag hétvégét töltenének el velünk. Nemcsak a divatban jártas olvasókat várjuk, de azokat is, akik még nem ismerik annyira a hazai divat fiatal tehetségeinek munkáját és most először találkoznak majd velük. Biztosak vagyunk benne, hogy ők is élvezni fogják a show-t, lesz véleményük a felvonultatott 19 magyar tervező darabjairól. A többi program is leköti majd a figyelmüket, hasznos tanácsokkal, ötletekkel térnek majd haza a rendezvényről és még nagyobb kedvvel olvassák a jövőben magazinunkat.
Miben különbözik a Marie Claire Fashion Days más magazinok eseményeitől?
Ez egy igazi divatshow. Nincs hozzá hasonló kezdeményezés ma Magyarországon. A Fashion Days az egyetlen, női magazin által szervezett, divattal kapcsolatos rendezvény Magyarországon, amely professzionális minőségben rendez divatbemutatót a fiatal, tehetséges magyar tervezőknek.
Miben változott - ha egyáltalán változott - a rendezvény koncepciója az évek során?
A koncepció nem igen változott, mert jól működik. A résztvevők és a programok változnak. Minden évben vannak új tervezők, akik bekerülnek a csapatba és egy-két olyan is, aki valamilyen ok miatt, nem tud részt venni az aktuális rendezvényen. Év közben munkatársaimmal folyamatosan figyeljük a felnövőben lévő tervező generáció munkáját, és ha úgy érezzük, akadnak olyanok, akik megértek a bemutatkozásra, meghívjuk őket a bemutatóra. Idén kilenc új tervező őszi-téli kollekcióját mutatjuk be, akik először szerepelnek nálunk. Szintén újdonság az Év fiatal tervezője pályázatunk, melynek ünnepélyes eredményhirdetése a Marie Claire Fashion Days-en lesz. Reméljük sikerül újabb tehetségeket felfedeznünk, akik talán jövőre már teljes kollekcióval képviselhetik magukat a Fashion Days-en.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése