2012/03/10

Parádés haláltusa

"I wanted to create a true Marni wardrobe by revisiting all our favorite pieces in signature fabrics and prints. As always, I love juxtaposing prints and colours, mixing modern tribal with Bauhaus graphic adding sporty utilitarian elements" Consuelo Castiglioni

Photobucket

Photobucket
Consuelo Castiglioni alapító-tervező és Margareta van den Bosch, a H&M Kreatív tanácsadója


Photobucket
Marni kifutóképek 2009 őszétől 2012 őszéig.

Photobucket
Consuelo Castiglioni a bemutatók után


„Egy újabb haldokló olasz divatház" - reagált meglehetősen elhamarkodottan egy Youtube felhasználó még a Marni 2009/2010-es ősz-téli divatbemutatójának videója alatt, akinek egyetlen szerencséje, hogy a valóság helyett a virtuális térben deklarálta felszínes értékítéletét, ugyanis máskülönben a hozzászólók azonnal halálra marták volna, s a reggelt aligha érte volna meg. Ellentétben az idén éppen nagykorúvá vált Marnival, aki üdébb és zsengébb, mint valaha - Consuelo Castiglioni alapító-tervező két szezon óta egyre klasszikusabb vonalvezetést és nyugodtabb alakzatokat használ pasztelles rágógumi színekkel, s ahogyan ezt a perspektívát aligha tartották volna elképzelhetőnek a végletekig artisztikus, valamint enigmatikusan nosztalgikus olasz divatháznak, úgy a H&M kollaboráció hallatán is felkapta a fejét a divatvilág.

Hogy a kollekció mennyire sikeres hazánkban és más országokban, arról tudomásom egyelőre nincsen, azonban biztosan állíthatom, hogy a Marni kapszulakollekció az egyik legalaposabban és legikonikusabban összeállított az elmúlt évek közreműködései közül; a darabok egytől-egyig a legjellegzetesebb formák újraalkotása elérhető árakon, így aztán sokkal inkább beszélhetünk egy Marni antológiáról, mintsem egy önálló kollekcióról: az évek óta nyomon követett divatbemutatók kulcsdarabjai így aztán egyetlen egy gyűjteményben térnek vissza. Madárijesztő, nyújtott szalmakalap, filctollal rajzolt gyerekfigura a pólón, plasztik virágos nyaklánccal és nosztalgikus, kékpettyes kiskabáttal, csíkos harisnyával, bőrszandállal. A nagyköves, óriási karkötők moha és fáradtnarancs színben, fával kombinálva éppúgy a kedvenceim, mint a latex tompamandarin fölső, szürke pamutujjal. Futurisztikus és művészi egyszerre, akárcsak a teljes kollekció maga, melyet mixelni nem csak jól lehet, de már kötelező is.

Pontosan ezt tette Zsédenyi Adrienn is a megnyitó rendezvényen szerda este, aki egy zöld és barnamintás maxiruhát választott, a már említett kék kiskabáttal, fehérvirágos nyaklánccal. Kifinomult, mint mindig.
S ha a férfikollekció hús-vér prezentációjának terén elég meggyőzőnek nem bizonyult volna a mezőny, elég volt ránézni az Álmodozók és az Equus pimaszul fiatal, különben velem egykorú színészének interpretációjára, aki igaz magabiztosan keringett a khaki párkájában és zokni-szandál kombójában, mégis elégedetlenségének fricskája kandikált ki a kabátja zsebéből egy Fedél Nélkül magazin drámai képében. Így interpretálta egyszerre Szamosi Donáth a Kínában gyártott olasz dizájnt, és a kiábrándító magyar valóságot egyszerre, s rajta kívül nem tudom volt-e más a teremben, aki a martini émelyítően édes ízén túl a belpolitikai helyzetet is éppen olyan kétségbeejtőnek találta volna.

KÉPEK A MEGNYITÓRÓL A SMIZE DIVAT FACEBOOK OLDALÁN, ITT, VALAMINT A LONDONI MEGNYITÓ ÉS A KOLLEKCIÓ TELJES EGÉSZÉBEN MEGTEKINTHETŐ A BRIT VOGUE HONLAPJÁN, ITT

Szép Napot!
Az'Allürista - Dávid Máté


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése